Indywidualna Praktyka Dentystyczna Karina Bielecka

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

 

INDYWIDUALNEJ PRAKTYKI STOMATOLOGICZNEJ

KARINA BIELECKA UL.ŁOKIETKA 7,41-933BYTOM

 

ROZDZIAŁ 1

Postanowienia ogólne

§ 1

 

1.Indywidualna Praktyka Dentystyczna praktyką działającym/działającą na podstawie ustawy z dnia 15

kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1638 z późn. zm.).

2. Podmiot leczniczy działa pod firmą: Indywidualna Praktyka Dentystyczna Karina Bielecka ul.Łokietka 7

41-933Bytom

3. Regulamin określa:

a) firmę podmiotu wykonującego działalność leczniczą;

b) cele i zadania;

c) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;

d) strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa;

e) wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej;

f) organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;

g) wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych;

h) sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi.

4. Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników.

5. Regulamin obowiązuje wszystkich pacjentów

ROZDZIAŁ 2

Cel działania i zadania

§ 2

 

Celem działalności jest udzielanie świadczeń zdrowotnych, a także promocja zdrowia, prowadzenie działal-

ności profilaktyczno-leczniczej w zakresie stomatologii.

 

§ 3

 

Podstawowym zadaniem jest sprawowanie opieki zdrowotnej w dziedzinie stomatologii w zakresie podsta-

wowym. Do zadań należy:

 

1) zapewnienie pacjentom kompleksowej diagnostyki oraz ciągłości leczenia ze szczególnym uwzględnieniem

chorób jamy ustnej;

2) udzielanie świadczeń stomatologicznych i konsultacyjnych;

3) udział w działaniach z zakresu promocji zdrowia jamy ustnej;

4) wykonywanie innych zadań podmiotu leczniczego wynikających z odrębnych przepisów.

 

ROZDZIAŁ 3

 

Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres i miejsce udzielanych świadczeń zdrowotnych

 

§ 4

 

1. Prowadzimy działalność leczniczą i udzielamy świadczeń zdrowotnych w zakresie:

a) stomatologii zachowawczej z endodoncją,

b) stomatologii dziecięcej,

c) ortodoncji,

d) chirurgii stomatologicznej,

e) periodontologii,

f) protetyki stomatologicznej

g) rtg punkowe

2. Realizujemy cele i zadania, o których mowa w § 2 i 3, zapewniamy pacjentom opiekę stomatologiczną

realizowaną zgodnie ze sztuką medyczną i na właściwym poziomie. Zapewniamy w swoim zakresie diagnostykę

i ciągłość leczenia:

a) pacjentom uprawnionym do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w ramach

gwarantowanych świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia stomatologicznego, w myśl ustawy z dnia 27

sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (tekst jedn.: Dz.

U. z 2016 r. poz. 1793 z późn. zm.);

b) pacjentom indywidualnym w ramach świadczeń odpłatnych na podstawie cennika(poza NFZ)

c) pacjentom korzystającym ze świadczeń zdrowotnych na warunkach określonych w odrębnych umowach.

 

§ 5

 

1. Usługi są świadczone przez osoby posiadające przewidziane prawem uprawnienia i kwalifikacje zawo-

dowe, przy zachowaniu wszelkich wymagań świadczenia usług określonych przepisami prawa i zgodnie z zasa-

dami sztuki lekarskiej.

 

2. Wdrażamy standardy postępowania i procedury medyczne w celu zapewnienia właściwego poziomu i ja-

kości świadczonych usług zdrowotnych.

 

§ 6

Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest:

Bytom.ul.Łokietka 7

 

ROZDZIAŁ 4

 

Sposób kierowania jednostką organizacyjną i jej komórkami

 

1. Podmiotem leczniczym kieruje kierownik.

2. Wszelkie decyzje podejmuje bezpośrednio kierownik.

ROZDZIAŁ 5

 

Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz warunki współdziałania tych

 

komórek

§ 7

 

Do podstawowych zadań poradni stomatologicznej należy w szczególności:

1) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii pacjentom uprawnionym do korzystania ze

świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

2) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii w trybie usług świadczonych odpłatnie, w pełnym

 

zakresie określonym w cenniku opłat za świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicz-

nych;

 

3) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii pacjentom korzystającym ze świadczeń wynika-

jących z odrębnych umów;

 

4) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii w formie usług diagnostycznych, leczniczych i

profilaktycznych;

5) prowadzenie indywidualnej dokumentacji pacjenta w formie papierowej i elektronicznej;

6) prowadzenie dokumentacji będącej podstawą do rozliczeń umowy zawartej z płatnikiem publicznym w

formie papierowej i elektronicznej;

7) wystawianie skierowań do placówek zewnętrznych;

8) przechowywanie i udostępnianie indywidualnej dokumentacji medycznej pacjentów.

 

ROZDZIAŁ 6

 

Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

 

§ 8

 

W procesie udzielania świadczeń zdrowotnych możemy współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi

działalność leczniczą w rozumieniu ustawy w zakresie zapewnienia prawidłowej i kompleksowej diagnostyki,

leczenia pacjentów i ciągłości postępowania.

 

ROZDZIAŁ 7

 

Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

 

§ 9

 

1. Przychodnia udziela gwarantowanych świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii wszystkim ubez-

pieczonym i uprawnionym, w myśl ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finan-

sowanej ze środków publicznych. Szczegółowy zakres świadczeń określają odrębne przepisy.

 

2. Przychodnia udziela świadczeń każdemu uprawnionemu, bez skierowania, w ramach określonych limitów

świadczeń zdrowotnych wynikających z umowy zawartej z płatnikiem publicznym lub innym uprawnionym

organem.

 

3. Podstawą do udzielenia świadczeń zdrowotnych, o których mowa, jest okazanie dokumentu potwierdza-

jącego prawo do korzystania z gwarantowanych świadczeń zdrowotnych, dowodu osobistego lub innego doku-

mentu ze zdjęciem wskazującego wiek, numer PESEL oraz adres zameldowania pacjenta w celu zweryfikowania

 

ubezpieczenia na portalu e-WUŚ.

4. Świadczenia zdrowotne wykraczające poza zakres są udzielane odpłatnie(poza NFZ)

 

§ 10

1. Świadczenia udzielane są w miejscu Bytom.ul.Łokietka 7

2. Rejestracja obsługuje pacjentów, przyjmuje pacjentów i umawia terminy wizyt.

3. Niezbędnych informacji w zakresie dostępu do świadczeń zdrowotnych udziela pracownicy rejestracji.

4. Ustalenia terminu wizyty pacjent może dokonać telefonicznie(Tel.609-880-220), osobiście w rejestracji

bądź za pomocą osoby trzeciej lub za pośrednictwem strony www.stomatolog-bytom.wex.pl

5. Wszystkie skargi i wnioski składane są w rejestracji i przekazywane kierownikowi, który je rozwiązuje.

 

§ 11

 

1. Liczba przyjęć w danym dniu pacjentów jest zmienna i zależy od harmonogramu pracy lekarzy.

 

2. Pacjentowi zgłaszającemu się z bólem świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia. Ocena za-

kresu udzielanego świadczenia należy do lekarza przyjmującego.

 

§ 12

 

Pacjentom zgłaszającym się do przychodni po raz pierwszy zakładana jest indywidualna dokumentacja me-

 

dyczna w wersji papierowej (karta pacjenta) i przechowywana w jednostce.

ROZDZIAŁ 8

 

Udostępnienie dokumentacji medycznej

 

§ 13

 

1. Dokumentację medyczną udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie na podstawie

pisemnego wniosku dostępnego w jednostce.

 

2. Pacjent lub upoważniona osoba określa we wniosku, w jakim zakresie prosi o udostępnienie dokumenta-

cji:

 

a) wyłącznie do wglądu,

b) w postaci kserokopii,

c) w postaci odpisu,

d) w postaci uwierzytelnionej kserokopii,

e) na elektronicznym nośniku danych,

f) przesłania drogą elektroniczną na wskazany przez pacjenta adres e-mail.

3. Pacjent lub upoważniona przez niego osoba określa, czy chce całość dokumentacji medycznej czy jej

część, wówczas określa, w jakim zakresie wnosi o udostępnienie dokumentacji medycznej.

4. udostępnienie dokumentacji w formie kopii, kserokopii jest nieodpłatne i wydaje się na prośbę pacjenta.

5. Termin udostępnienia danych przez jednostkę wynosi 14 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o jej

udostępnienie.

6. Dokumentację medyczną udostępnia się wyłącznie na terenie jednostki.

7. Odebranie kopii, kserokopii, odpisów dokumentacji medycznej następuje osobiście przez pacjenta

lub upoważnioną przez niego osobę w jednostce.

w związku z wejściem w życie 11 maja 2017 r. zmiany ustawy o prawach pacjenta i

Rzeczniku Praw Pacjenta- Zgodnie z nowym brzmieniem art. 26 pkt 2 tej ustawy po śmierci pacjenta dokumentacja

medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta

była jego przedstawicielem ustawowym. Czyli po śmierci pacjenta udostępniamy dokumentację wyłącznie:

- osobie upoważnionej przez zmarłego pacjenta,

- przedstawicielowi ustawowemu zmarłego pacjenta, co oznacza, iż dotyczy to pacjentów małoletnich oraz

ubezwłasnowolnionych, ponieważ tylko w ich imieniu działają przedstawiciele ustawowi.

3. Sposoby udostępniania dokumentacji

przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie

przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie

organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu

dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta.

Oryginału dokumentacji nie wydajemy pacjentowi ani upoważnionej przez niego osobie.

Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych prowadzi wykaz zawierający następujące informacje dotyczące

udostępnianej dokumentacji medycznej:

1) imię (imiona) i nazwisko pacjenta, którego dotyczy dokumentacja medyczna;

2) sposób udostępnienia dokumentacji medycznej;

3) zakres udostępnionej dokumentacji medycznej;

4) imię (imiona) i nazwisko osoby innej niż pacjent, której została udostępniona dokumentacja medyczna, a w

przypadkach, o których mowa w art. 26 ust. 3 i 4, także nazwę uprawnionego organu lub podmiotu;

5) imię (imiona) i nazwisko oraz podpis osoby, która udostępniła dokumentację medyczną;

6) datę udostępnienia dokumentacji medycznej.

Załącznik nr 1. Cennik usług stomatologicznych

 

Przepisy końcowe

§ 14

Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem nadania.

 

Zatwierdzam

K.Bielecka 11.05.2018



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl